KLA-4
de juiste toets
copywriting op maat

Freelance copywriter Koen Lauwereyns zit aan het klavier van Schrijfbedrijf KLA-4. Als schrijver maar vaak ook als bedenker van web content, content manager, interviewer, journalist of ghostwriter.

Mis geen letter van Schrijfbedrijf KLA-4 dankzij Facebook en Twitter.

Kla-4

Blog

Dinsdag 07 oktober 2014

Zonde van je overleden nieuwspagina

Je knowhow, nieuwe producten of diensten, testimonials van klanten, nieuws uit je sector, je visie op de dingen die in en rond je onderneming gebeuren,… Stuk voor stuk aanleidingen om je prospecten en klanten over te berichten. Het zijn geen verkooppraatjes maar het is informatie waarmee je je onderscheidt van je concurrenten en vertrouwen opbouwt bij je klanten en je prospecten.   Laat van je horen  Ook jouw onderneming kan dat soort waardevolle verhalen vertellen, alleen ben je vaak zo hard met je corebusiness bezig dat je ze op de duur niet meer ziet...
Lees meer
Categorie: copywriting, Succes op het web
Vrijdag 17 januari 2014

Nadenken over de meerwaarde die je website kan bieden

Waarom wil je met je bedrijf, je winkel, als aanbieder van diensten of als stielman op het web? Dat is het eerste waar ik naar hengel tijdens het introductiegesprek met een nieuwe klant. Pas daarna gaan we op zoek naar de meerwaarde die zijn nieuwe website kan hebben voor de bezoekers en voor zijn eigen (bedrijfs)resultaten.   "Help, mijn website heeft inhoud nodig!" Een website is geen doel op zich   Aanwezig zijn op het internet, is geen doel op zich. Je wil op zijn minst dat je website een visitekaartje is voor je organisatie. Iets waar je naar kan verwijzen om geïnteresseerden duidelijk te maken wat je doet of digitale windowshoppers mee te verleiden. Misschien wil je gewoon je deskundigheid aantonen...
Lees meer
Categorie: copywriting, Succes op het web, Help, mijn website heeft inhoud nodig!
Donderdag 05 april 2012

Kwalitatieve content is king

‘Content is king’ hoor je internetmarketeers voortdurend roepen. Daarmee bedoelen ze dat de inhoud van een website het middel bij uitstek is om mensen naar je website te lokken. Alleen lees je in hun blogs en webdiscours vervolgens weinig dat echt over inhoud gaat.   Content slaat in webkringen op alles wat op een website kan staan: tekst, foto’s video, geluidfragmenten, statistieken,… Inhoud. Het is bijgevolg logisch dat een website met kwalitatieve content interessanter is dan een website die letterlijk en figuurlijk gevuld is met dingen die er misschien wel mooi uitzien maar die verder geen meerwaarde bieden. Op dit punt onderscheidt een website zich niet van een traditionele drager...
Lees meer
Categorie: seo, copywriting, Succes op het web, Help, mijn website heeft inhoud nodig!
Maandag 05 maart 2012

Je website verdient inhoud

Mijn website moet er mooi uitzien.” Met deze eis komen nieuwe klanten heel vaak bij webdesigners over de vloer. Schoonheid is online echter nog vluchtiger dan in de wereld van vlees en bloed.   Heel wat kleine zelfstandigen en kleine kmo’s komen vandaag tot de conclusie dat ze een website nodig hebben. Misschien zijn ze nog niet honderd procent overtuigd van het nut of weten ze nog niet goed wat ze op het net precies te zoeken hebben, maar dat hun website mooi moet zijn, dat staat buiten kijf. En geef ze eens ongelijk. Een mooie website kan nooit kwaad. Baat het niet, dan schaadt het in ieder geval ook niet. Het is alleen jammer dat de voorbereiding hier vaak mee ophoudt...
Lees meer
Categorie: seo, Verhaal, copywriting, Succes op het web

Stop het persen

Ik verdien mijn brood als schrijver/schrapper. Soms zijn mijn teksten bedoeld voor een beperkt publiek en dan hebt u er misschien geen zaken mee of wil ik u er niet mee lastigvallen. Het kan echter ook dat het precies de bedoeling is dat zoveel mogelijk mensen ze te lezen krijgen en dan publiceer ik ze meteen ook op deze blog.

Dit is echter ook de plek waar ik mijn eigen opdrachtgever kan zijn of waar een paar berichten uit de buitenwereld de kop boven water proberen te houden. Om daarna  onhoudbaar naar de bodem te zinken.

 

Blogcategorieën

Media, Placier, Ronse, seo, social media, Verhaal, Vlaamse Ardennen, Kunst, Interview, Column, copywriting, creativiteit, Wetenschap, Koffie en Croissant, Passe-Partout, Laissez-Passer, Mediaplanet, Universiteit Gent, Toerisme Vlaamse Ardennen, taaltips, Persbericht, publireportage, Magelaan, Succes op het web, Help, mijn website heeft inhoud nodig!, Corelio, communicatiestijl, Toerisme Oudenaarde, Oudenaarde Troef!, Davidsfonds - Omtrent, Randeevoe

Tags

inhoud, persconferentie, content, energie, Gent, Slovenië, toerisme, zoekwoorden, copywriting, sport, journalisten, geneeskunde, berenman, unizo, persbericht, opleiding, retail, Voka, Batibouw, Oost-Vlaanderen, nieuws, provincie, Wallonië, letters, Vlaanderen, b&b, reportage, Hinssen, blogs, seo, moderne spreekwoorden, spelfouten, ondernemen, televisie, IT, media, cloud, Fiertel, kinderen, netwerk, websites, koffie

Laatste reacties

Ann Lepez reageerde op
Wateroverlast
de Mondanges reageerde op
Weg van de Romeinen
john verstraeten reageerde op
Mag ik bij Eric op het land gaan?

recente Tweets

Dankzij #luxeverzuim kon je vroeger goedkoper op zomervakantie. Nu verleng je er elke vakantie mee en straks een doorsnee weekend

RT @macronfred: Deze handige #spaartest van onze KLA-4 Communicatie klant http://t.co/2ewMXtId3n toont in een wip de meest renderende spaar?

RSS feed