Hoe matuur is je organisatie op vlak van communicatie en contentmarketing?

Ben je een KMO of een startende organisatie? Ben je een retailer of heb je een horecazaak met verschillende vestigingen? Ben je actief binnen een overheidsdienst of een zorginstelling? Test in amper 10 minuten hoe matuur je organisatie is op vlak van communicatie en contentmarketing.

1 = niet waar, 4 = dat klopt

1 2 3 4
Bij het lanceren van een nieuw product of een nieuwe dienst, denken wij na waar en wanneer we kunnen adverteren (print en/of online).
Bij het lanceren van een nieuw product of een nieuwe dienst informeren wij eerst en vooral onze eigen medewerkers via een infosessie.
Bij het lanceren en promoten van een nieuw product of een nieuwe dienst betrekken wij al onze eigen medewerkers, niet enkel de salesmensen.
Wij hebben een actiegerichte website die ons geregeld nieuwe leads, klanten of persaanwezigheid oplevert.
Op de blog gelinkt aan onze website verschijnt minstens wekelijks een nieuw artikel.
Sociale media maken integraal deel uit van ons marketing- en communicatieplan.
Onze online-communicatie (nieuwsbrieven, posts op Facebook, Twitter en LinkedIn) linkt naar content die op onze website staat.
Wij begrijpen dat schrijven voor web of print een métier is en dat SEO belangrijk is. Daarom besteden wij onze schrijfopdrachten meestal uit aan specialisten.
Ieder jaar maken wij voor onze belanghebbenden werk van een jaarverslag of een jaarrapport (print en/of online) met een overzicht van onze activiteiten.
Op regelmatige basis sturen wij onze klanten een korte, maar aantrekkelijke (online) nieuwsbrief.
De kerstkaart die wij onze klanten sturen, past geheel bij onze huisstijl en is opvallend en vernieuwend.
Om ons bedrijfnieuws te objectiveren, onderhouden wij goede contacten met de voor ons relevante pers en media.
Het schrijven van een persbericht laten wij over aan specialisten.
Onze medewerkers kregen een opleiding om met de sociale media om te gaan wanneer zij het voor professionele doeleinden gebruiken.
Voor de start van het nieuwe jaar bereiden wij een contentkalender voor of m.a.w. denken wij na wat we wanneer aan welke doelgroepen zullen vertellen.
De speech die onze algemeen directeur brengt op de nieuwjaarsreceptie laten we schrijven door een specialist die ieder woord zorgvuldig wikt en weegt.
Aangezien één beeld meer zegt dan duizend woorden hebben we werk gemaakt van een mooi bedrijfsfilmpje waarin onze medewerkers de hoofdrol spelen.
Op onze sociale mediakanalen laten wij onze klanten en onze eigen medewerkers aan het woord, want zij vormen het DNA van onze organisatie.
Bekommerd om het welzijn en de veilidheid van onze medewerkers, zetten we een inspirerende campagne op waarvan we de resultaten meetbaar maken.
De resultaten van onze website en het profiel van onze bezoekers houden we maandelijks tegen het licht, om bij te sturen waar nodig.
Iedere maand trekt ons management één uur uit om te bekijken wat er extern zal worden gecommuniceerd en via welke kanalen dat zal gebeuren.
Alle geschreven communicatie (online en offline), bedoeld voor klanten en andere belanghebbenden controleren we op spellingsfouten.
Om bedrijfsblindheid te vermijden, brainstormen we geregeld met externe partners over onze manier van communiceren.
Op onze website komt het woord 'je' meer voor dan de woorden 'ik', 'onze' en 'wij' samen. We communiceren m.a.w. vanuit het standpunt van onze klanten.
Vul hieronder je naam en e-mailadres en ontvang je testresultaten rechtstreeks in je mailbox.

Koen denkt mee, leeft zich in, structureert de informatie en gebruikt een verhelderende schrijfstijl die geen extra vragen oproept.