Of je boodschap nu commercieel, informatief of sensibiliserend is, je zal ze opvallend, authentiek en resonant moeten formuleren, wil ze haar doelstelling bereiken. Maar je zal ook de juiste kanalen moeten kiezen en een manier waarop die op elkaar kunnen inspelen.
Veiligheidscommunicatie
Je wil het aantal arbeidsongevallen terugdringen en de attitude van je medewerkers bijsturen. Een poster of één interne nota zal niet volstaan.
Employer branding
Je hebt een knelpuntvacature die je zo snel mogelijk wil invullen. Een ‘out-of-the-box-aanpak’ zal noodzakelijk zijn want je concurrent heeft hetzelfde probleem.
Wacht niet om samen te brainstormen over de totaalaanpak
Een resultaatgerichte communicatiecampagne moet een reeks op elkaar afgestemde initiatieven zijn, die ervoor zorgen dat je boodschap aanzet tot emotie en/of actie. Niets zo zinloos dan een communicatiecampagne zonder plan, focus en zonder vooraf bepaalde KPI’s.
Om bedrijfsblindheid en de invloed van interne gevoeligheden uit te sluiten, is een externe kijk vaak verhelderend en inspirerend.