Smakelijke verhalen over potten en pannen

Al jaren ben ik klant bij huishoud- en elektrozaak Paul Verschelden in Ronse. Een zaak waar generaties lang werk wordt gemaakt van een sterke service en kwaliteitsvolle producten. Een zaak waar de zaakvoerders nog persoonlijk tijd maken voor hun klanten en je toestel herstellen in plaats van meteen dat ene zinnetje boven te halen: “Terugsturen voor reparatie, dat gaat u meer kosten dan een nieuw toestel, mevrouw.”

Begin dit jaar sprak ik met winkeleigenaar Stephanie over hoe zij nieuwe klanten van buiten de stad aantrekt, zich onderscheidt van collega’s en hoe ze haar fantastische merken promoot. Ik vroeg haar ook wat ze onderneemt om de ‘cookshop’ meer naam en faam te geven. Adverteren in print en hier en daar wat evenementen sponsoren... “Maar ik zou eerlijk gezegd niet kunnen zeggen wat ons dat netto oplevert aan nieuwe klanten.”

Facebookcommunicatie

We beslisten al snel een Facebookpagina te activeren, waarop we relevante content zouden delen over de producten, de merken en de dienst-aan-huis. Facebook is immers de plek op het web bij uitstek waar klanten en potentiële klanten van Paul Verschelden dag in dag uit ervaringen delen en raad vragen over huis-, tuin- en keukenonderwerpen. Wie kwaliteitsvolle producten aanbiedt en er op vlak van klantenservice bovenuit steekt, mag, neen, MOET dat vertellen en tevreden klanten aanzetten om hetzelfde te doen. 

Afstand nemen en verhalen zien

Als je al jaren dag in dag uit met de zaak opstaat en met de zaak gaat slapen, is het niet evident om nog steeds met dezelfde verwonderde ogen naar je eigen aanbod te kijken. Nochtans is dat het vertrekpunt om aanstekelijke verhalen te vertellen en andere mensen enthousiast te maken. Marketingopportuniteiten te zien, zeg maar. Als externe partner kunnen we afstand nemen en kijken we op een andere manier naar de meerwaarde van een retailer als Paul Verschelden. Dat leverde intussen zo’n 40 posts op die deze dynamische KMO de aandacht geven die hij verdient.

Productexpertise delen is een unieke meerwaarde

Retailers, detailhandels en KMO’s hebben sterke troeven die alle anderen niet hebben. Er is de verbondenheid met de klant, met het product en de grenzeloze vakkennis, die vaak over generaties heen wordt doorgegeven. Deze productexpertise online delen is een unieke meerwaarde. Doen dus.
 

Benieuwd hoe we deze klant ondersteunen? 
 

Vond je dit artikel interessant?

Vul je e-mailadres in en krijg mijn artikels in je mailbox

Reageer op dit artikel

Wordt niet weergegeven op de website.

Bij KLA-4 Communicatie krijg je kwaliteit, flexibiliteit en snelheid. Lab9 is dan ook een zeer tevreden klant!