Kies het juiste communicatiekanaal

Het juiste communicatiekanaal kiezen, is cruciaal om je boodschap zo efficiënt mogelijk bij de juiste doelgroep te krijgen. Maar niet alleen daarom. Het getuigt ook  van respect voor de geadresseerde als je hem op gepaste wijze benadert. Gewoon een bedenking na een ochtend vol suspens rond Buckingham Palace.

Het is vrij zinloos om je klanten een brief te bezorgen op hun postadres als je hen ervan wil verwittigen dat ze, vanaf meteen, 4 cent meer zullen betalen voor zes eieren. Zoalshet ook af te raden is om de via je bedrijfspagina op Facebook bekend te maken dat je de intentie hebt om de helft van je medewerkers te ontslaan. En je organiseert als farmaceutisch bedrijf beter geen persconferentie om te melden dat je je logo hebt afgestoft. De kans bestaat immers dat je geen enkele journalist meer op de been zal krijgen als je de wereld wel kan verbazen met een verbluffende innovatie. 

Alleen maar om te zeggen dat de Britse Queen vanmorgen ook gewoon een tweet de wereld had kunnen insturen om het pensioen van haar gemaal aan te kondigen.

Vond je dit artikel interessant?

Vul je e-mailadres in en krijg mijn artikels in je mailbox

Reageer op dit artikel

Wordt niet weergegeven op de website.

Koen denkt mee, leeft zich in, structureert de informatie en gebruikt een verhelderende schrijfstijl die geen extra vragen oproept.